.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
امسال "گرمترين سال تاريخ" اعلام شد

دانشمندان هواشناسي نگران اين هستند كه پديده گرم شدن زمين در دراز مدت ادامه داشته باشد و حيات را در كره خاكي به خطر اندازد.

مراكز هواشناسي سال ‪ ۲۰۱۰‬را گرمترين سال در ‪ ۲۰‬قرن اخير اعلام كرده و آن را ناشي از پديده ال‌نينو توصيف كردند.

به گزارش ایرنا منابع خبري روز چهارشنبه اعلام كردند: ميانگين دماي اقيانوس‌ها به بيش از‪۲‬ / ‪ ۱۴‬درجه سانتيگراد رسيده كه ‪ ۶۸‬درصد بيش از ميانگين ‪ ۲۰‬قرن اخير بوده است .

ميانگين دما در ماه‌هاي بين آوريل و ژوئن (اواسط فروردين تا اواسط تير ماه) در اروپاي مركزي ، شمال و جنوب قاره آمريكا ، غرب آفريقا و حوزه اقيانوس هند بيش از آنچه كه پيش بيني مي‌شد گرم شده است .

دانشمندان هواشناسي نگران اين هستند كه پديده گرم شدن زمين در دراز مدت ادامه داشته باشد و حيات را در كره خاكي به خطر اندازد.

ميانگين دماي ثبت شده در ‪ ۱۵‬سال اخير بيش از آنچه بوده كه در سال ‪۱۸۸۰‬ در كره زمين به ثبت رسيده است .

توليد گازهاي گلخانه‌اي به ميزان هفت درصد در سال‌هاي اخير در پديده گرم شدن زمين تاثير نامطلوب داشته و نوسانات آب و هوايي و تخريب حيات در زمين را به همراه آورده است .

هواشناسي امارات نيز پيشتر اعلام كرده بود كه ميزان دماي هوا در اين كشور در طول سه ماه تابستان به بالاترين ميزان خود در سال‌هاي اخير خواهد رسيد .

اين سازمان مدت افزايش گرما را در امارات بي‌سابقه عنوان كرده و احتمال اينكه دما در اكثر روزهاي تابستان به بالاي ‪ ۵۰‬درجه سانتيگراد برسد ، هشدار داده بود.

افزايش دماي هوا به همراه رطوبت بالا وضعيت ناخوشايندي را ايجاد مي‌كند كه براي اكثر شهروندان به ويژه كودكان ، سالخوردگان و بيماران قلبي غير قابل تحمل مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.037 seconds.